Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2009

Συνέντευξη Με Τον Μιχάλη Κεφαλιανό

Ο Έλληνας Πρωταθλητής Bodybuilding Μιχάλης Κεφαλιανός

Μιχάλης Κεφαλιανός - Το όνομα του Έλληνα αθλητή έχει πλέον περάσει στην ιστορία του ελληνικού bodybuilding, ως ο πρώτος Έλληνας bodybuilder που πήρε την πρόκριση για τον μεγαλύτερο επαγγελματικό αγώνα bodybuilding, το Mr. Olympia.

Μέσω του Bodybuilders.gr, ο ελληνικός κόσμος του bodybuilding εξέφρασε την υπερηφάνια και την αγάπη του για τον Μιχάλη! Αξίζουν τα μέγιστα συγχαρητήρια στον πρωταθλητή μας αλλά και στον προπονητή του, τον μεγάλο Έλληνα αθλητή bodybuilding, Δαυίδ Μπαλασα.

Το Αυστραλιανό Grand Prix της IFBB αποδείχτηκε τυχερό για τον μεγάλο αθλητή μας, μιας και εκεί κατέκτησε την 4η θέση και πήρε την πολυπώθητη πρόκριση για το Mr. Olympia του 2009. Τον Σεπτέμβριο λοιπόν ο Μιχάλης θα σταθεί αντάξια δίπλα σε ιερά "τέρατα" του bodybuilding, όπως ο Jay Cutler, ο Dexter Jackson και ίσως ο Ronnie Coleman.

Στη συνέντευξη που ακολουθεί ο Μιχάλης αποκαλύπτει όλα τα γεγονότα πριν και μετά την πρόκριση για το Mr. Olympia, καθώς και πως ξεπέρασε όλα τα εμπόδια που στάθηκαν στο δρόμο του. Μιλάει για τις ρίζες του στο άθλημα, την αγάπη του για τον κόσμο αλλά και για πολλά άλλα θέματα διατροφής και προπόνησης.

Απολαύστε λοιπόν Μιχάλη Κεφαλιανό, αποκλειστικά από τη μεγαλύτερη ελληνική ιστοσελίδα για bodybuilding & fitness, Bodybuilders.gr!

1) Καλησπέρα Μιχάλη και ευχαριστούμε για την τιμή που μας κάνεις με αυτή τη συνέντευξη. Πώς αισθάνεσαι που πήρες την πρόκρισή στο Mr. Olympia;

MK: Αισθάνομαι πάρα μα πάρα πολύ ευτυχισμένος! Αυτή η χαρά νομίζω οτι είναι ότι το καλύτερο που θα μπορούσε να έχει συμβεί σ’εμένα. Είναι τρέλα!


2) Πώς σκοπεύεις να αντιμετωπίσεις τον σκληρό ανταγωνισμό που υπάρχει στο επαγγελματικό επίπεδο;

MK: Σκοπεύω να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό πάνω απ’ όλα, γιατί αυτό μετράει. Επίσης στην προπόνησή μου να είμαι πολύ σωστός και σοβαρός εκεί που πρέπει να είμαι και πιστεύω θα πάρουμε μια πολύ καλή θέση. Χάρη στον προπονητή μου(Δαυίδ Μπαλάσα) και σ’ εμένα, το πιστεύω αυτό!


3) Σκοπεύεις μετά τους αγώνες στη Νέα Υόρκη να πάρεις 2 μήνες off όπως μου ανέφερες και μετά να αρχίσεις προετοιμασία για το Olympia;

MK: Έτσι ακριβώς. Μετά τη Νέα Υόρκη μόλις τελειώσουμε με το καλό, 2 μήνες θα βγούμε off να ξεκουραστούμε, να κάνουμε λίγο relax, να φάμε λίγο καλύτερα και μετά να μπούμε δυνατά για το Mr. Olympia.


4) Πολύ ωραία Μιχάλη μου. Έχεις σκοπό να βάλεις και μερικά κιλά πριν το Olympia;

MK: Θα ήθελα να είμαι ή στα κιλά που είμαι τώρα ή 1-2 κιλά παραπάνω. Τίποτε περισσότερο.

Δηλαδή 100 με 105 κιλά;

MK: Εκεί υπολογίζω, στα 104 με 105 κιλά, με περισσότερη ποιότητα.


5) Τόσα χρόνια που αγωνίζεσαι Μιχάλη έχεις κουραστεί; Ή μήπως τώρα με την επαγγελματική κάρτα που πήρες αναζωογονήθηκες κατά κάποιον τρόπο και έχεις σκοπό να συνεχίσεις δυνατά για πολλά χρόνια ακόμα;

MK: Για όσα χρόνια αγωνίζομαι, εγώ νιώθω σαν Μιχάλης ακούραστος! Νιώθω πολύ ωραία απ΄την αρχή που άρχισα, μέχρι και τώρα. Βέβαια «ένα παραπάνω» τώρα – Τί να πω;! Τώρα είμαι πολύ πολύ πιο δυνατός!

Η κάρτα δηλαδή σου έχει δώσει νέα δύναμη να συνεχίσεις!

MK: Η κάρτα πιστεύω μου έχει δώσει ακόμα παραπάνω νέα δύναμη, όχι οτι ήμουν κουρασμένος δηλαδή...Τώρα πια είμαι λιοντάρι!!
Και βέβαια ένα παραπάνω Κώστα μου να ξέρεις, όλα τα μυνήματα που λαμβάνω από τους Έλληνες και από τα site που με στηρίζουν, όλα αυτά μου δίνουν ακόμα περισσότερη δύναμη και περισσότερο κουράγιο! Σας ευχαριστώ πάρα πολύ, να το ξέρετε!

Αλίμονο, εμείς ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια. Κάνουμε ό,τι μπορούμε στο μέγιστο βαθμό για να στηρίξουμε τους πρωταθλητές μας.


6) Τί σου έκανε εντύπωση στους αγώνες στην Αμερική και στην Αυστραλία σε σχέση με τους Ευρωπαϊκούς αγώνες στους οποίους είχες λάβει μέρος;

MK: Πάνω απ΄όλα μου έκανε εντύπωση αρχικά που έπαιξα στο Arnold classic, η φιλοξενία, η «αγκαλιά» που μου έκαναν αυτοί οι άνθρωποι, οι κριτές, ο κόσμος, όλοι όσοι με θαύμασαν εκεί. Ήταν μια φοβερή εμπειρία!
Επίσης και στην Αυστραλία, ένα ακόμα καλύτερο αγκάλιασμα μπορώ να πω. Γενικά απ’όλους τους Έλληνες εκεί -αλλά και τους Αυστραλούς μπορώ να πω – αλλά από τους Έλληνες ειδικά είδα μεγάλη αγάπη στην Αυστραλία. Πιστεύω και στο μέλλον και στη Νέα Υόρκη θα το δώ αυτό. Θα το ήθελα πάρα μα πάρα πολύ!

Δηλαδή Μιχάλη το κοινό στους αγώνες της Αυστραλίας είχε πολλούς Έλληνες;

MK: Πάρα πολλούς Έλληνες, ναι! Και στη Μελβούρνη αλλά και στο Σίδνεϋ που είχα πάει, με αγκάλιασαν, με φιλοξένησαν, με γυρίσανε...Μου έδωσαν τα πάντα αυτοί οι άνθρωποι και νομίζω ήταν ό,τι το καλύτερο. Δηλαδή, δε μπορώ να εκφράσω λόγια, ήταν φοβερές εμπειρίες!

Οι διοργανώσεις ήταν πιο καλοστημένες απ’ότι στην Ευρώπη;

MK: Οι διοργανώσεις ήταν πολύ πιο οργανωμένες, πολύ πιο καλοστημένες και σαν παρουσίαση και ο κόσμος πιο καλός. Γενικά ήταν μπορώ να πω πιο...μελετημένο!


7) Ποιά είναι η τακτική σου τώρα; Θα λάβεις μέρος σε όσους πιο πολλούς αγώνες μπορείς για να σε μάθει ο κόσμος ή θα κάνεις μια παύση για βελτίωση;

MK: Όχι, η τακτική μου είναι από δω και πέρα, μαζί με τον μάνατζέρ μου και προπονητή μου να δώσουμε καλύτερες εμφανίσεις, όσο μπορούμε, να μας μάθει και ο κόσμος περισσότερο και πάνω απ’όλα να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό...όσο μπορούμε και όσο αντέχουμε.

Πέρα από το Mr. Olympia, έχεις κάποια σχέδια για τη νέα χρονιά;

MK: Βεβαίως. Τώρα πια νομίζω ότι πλέον όσο μπορώ θα δίνω τον καλύτερό μου εαυτό. Γιατί μετά το Mr. Olympia θα λέω «πάμε για το επόμενο»! Αναλόγως βέβαια και την ψυχολόγια που θα έχουμε. Πιστεύω πάντως πως θα έχουμε καλή ψυχολογία και θα προχωράμε σωστά και με σωστά βήματα μαζί με τον προπονητή μου.


8) Στην Αυστραλία που ήσουν, πώς σε αντιμετώπισαν οι άλλοι επαγγελματίες όπως ο Toney Freeman, ο Kai Greene και ο Silvio Samuel;

MK: Στην Αυστραλία, οι επαγγελματίες, o Freeman, o Silvio και ο Kai Green, νομίζω ήταν για μένα πολύ σωστοί επαγγελματίες, πολύ καλά παιδιά, είχαμε καλή παρέα μπορώ να πω, μιλούσαμε, δεν είχαμε τίποτα να χωρίσουμε. Για μένα και τα 3 παιδιά ήταν φοβερά.
Καλές εμπειρίες δηλαδή!


9) Σκοπεύεις να μετακομίσεις καθόλου στην Αμερική για να είσαι πιό κοντά στους αγώνες ή θα προπονείσαι και θα ζεις στην Ελλάδα;

MK: Αυτό θα φανεί στην πράξη! Το τί δηλαδή θα παιχτεί αργότερα μετά το Olympia. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω σκεφτεί τίποτα ακόμα γι’αυτό. Να τελειώσει πρώτα το Olympia να δω τι προτάσεις θα έχω και μετά θα σκεφτώ το τί θα κάνω, αν μετακομίσω ή όχι.

Ξέρεις, εννοώ όπως ο Dorian Yates που ερχόταν από την Αγγλία στην Αμερική για μερικούς μήνες κάθε χρόνο και μετά γυρνούσε πίσω.

MK: Έτσι κάπως το έχω σκεφτεί και εγώ. Το να πηγαίνω δηλαδή κάποιους μήνες εκεί και τους υπόλοιπους μήνες να είμαι εδώ στην Κω.

Ναι, νομίζω πως εάν κάθεσαι εδώ έστω και ένα τρίμηνο, μπορείς και εμφανίσεις να κάνεις πιο εύκολα και να είσαι πιο κοντά στους αγώνες.

MK: Η αλήθεια είναι πως χρειάζεται, έστω και για 2-3 μήνες και για να σε μαθαίνει ο κόσμος περισσότερο. Είναι αλλιώς το να είσαι εκεί, κακά τα ψέματα..


10) Μπορείς να μας πεις, εάν θες, τα γεγονότα μετά τη νίκη σου στη Γερμανία, και την πορεία σου προς την επαγγελματική κάρτα;

MK: Λοιπόν, όπως γνωρίζεις Κώστα, μετά τη Γερμανία που έχω παίξει και έχω πάρει το Παν-Γερμανικό και πήρα την επαγγελματική μου κάρτα, γύρισα στην Ελλάδα πίσω πανευτυχής, ο προπονητής μου το ίδιο, η γυναίκα μου το ίδιο, γιατί ήταν ένα όνειρο άπιαστο για εμάς, να πάμε στο Arnold classic να παίξουμε. Και όπως τα γνωρίζετε και εσείς λίγο πολύ, μας βγήκε λίγο η πίστη να πάρουμε αυτήν την κάρτα...και τί ήταν; Μιά υπογραφή, που δεν μας την έβαζε για λόγους...τα ξέρεις και εσύ πολύ καλά...Να περιμέναμε δηλαδή κάποια χρονάκια να πάρουμε αυτή την κάρτα, εάν δε δίναμε αυτά τα χρήματα.

Δηλαδή απ’ότι κατάλαβα σου ζήτησε να κάνεις κάποιες εμφανίσεις πρώτα;

MK: Μου ζήτησε να κάνω κάποιες εμφανίσεις και να ξεκινήσω απ΄το μηδέν! Δηλαδή εκεί που ήμουν επαγγελματίας στη Wabba, ξαφνικά να ξεκινήσω σαν ερασιτέχνης απ’την αρχή!
Και μετά απ΄την εμφάνιση στη Γερμανία που όλα πήγαν καλά, μου λέει ,ξαναρχίζουμε πάλι απ’την αρχή , δηλαδή απ΄το μηδέν...μου πρότεινε..!

Βέβαια και μετά ήρθε και.....το ποσόν...που μου ζήτησε!!

MK: Εγώ του είπα βέβαια οτι δε γίνεται να ξαναρχίσω απ’το μηδέν. Έχουμε κάνει κάποια καριέρα στη ζωή μας, έχουμε φέρει κάποια καλά αποτελέσματα, πώς μπορώ να το κάνω τώρα αυτό, δηλαδή να πέσω απ΄τα ψηλά στα χαμηλά;!
Και μετά απ’όλο αυτό το σκηνικό που έγινε, ενώ μίλαγε με τον προπονητή μου Δαυίδ Μπαλάσα, τον ρώτησε (ο Δαυίδ) τί ζητάει τέλος πάντων και του απάντησε: « ζητάω απ’τον Κο Κεφαλιανό 50 χιλιάδες ευρώ!»
Και του είπε ο Βάκης κι’όλας, “δεν άκουσα καλά, 5 είπες”; - «Όχι», λέει, «50 χιλιάδες ευρώ!» Όπως στο λέω Κώστα μου! Και τον ρωτάει ο Βάκης “για ποιό λόγο;» και του απαντάει: «για έξοδα της ομοσπονδίας μας». Έτσι το ερμήνευσε ο συγκεκριμένος κύριος..!

Δηλαδή με τα 50 χιλιάρικα θα έπαιζες ως Έλληνας;

MK: Ναι, με τα 50 χιλιάρικα -άμα του τα’δινα-, θα έπαιζα σαν Έλληνας. Θα έβαζε την υπογραφή! Όχι ότι θα μου’δινε την κάρτα! Απλώς θα μου υπέγραφε να παίξω για το Arnold Classic. Την κάρτα την ίδια την είχα πάρει εγώ. Και πάλι μου είπε, θα έπρεπε να περάσω κάποια επιτροπή, κάποιες διαδικασίες που λένε όλοι και «θα δούμε»! Δηλαδή εγώ θα έδινα τα 50 χιλιάρικα στα τυφλά!


Μάλιστα..αυτά είναι τα καλά της Ελλάδας..!!

MK: Τέλος πάντων Κώστα μου, αυτά είναι, αφού τα γνωρίζεις και εσύ καλά και τα έχουμε πει και χιλιάδες φορές. Ο άνθρωπος αυτός ήθελε να μας κάνει να πάμε στον πάτο! Τέρμα!
....Να μας εξαφανίσει! Αυτός είναι ο Έλληνας, δυστυχώς!


11) Γιατί νομίζεις ότι το Ελληνικό Bodybuilding δεν έχει πάρει διεθνή διάσταση; Γιατί δεν έχουμε περισσότερους επαγγελματίες;

MK: Ο πρώτος λόγος είναι αυτό που λέγαμε μέχρι στιγμής τώρα. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν κάνουν σωστή διοίκηση. Δεν κριτικάρουν σωστά. Δεν προβάλλουν τους αθλητές, δεν τους βοηθάνε όπως πρέπει! Εάν ζητάς από τους αθλητές λεφτά, το ένα και το άλλο και να περιμένεις και 4 και 5 χρόνια για να σου δώσει την έγκριση να παίξεις, τότε σου φεύγει η ψυχολογία, πάει στην κούλουρη και καταλαβαίνεις το τι συμβαίνει. Γι’αυτό δεν υπάρχουν Bodybuilders στην Ελλάδα...γιατί είπαμε...άμα διοικούν τέτοια άτομα, καταλαβαίνεις πως μπορείς να πας στον πάτο!


12) Ξέρω Μιχάλη μου πολύ καλά τι εννοείς! Τί συμβουλές θα έδινες στα νέα παιδιά που θέλουν να ακολουθήσουν τα βήματα σου;

MK: Σαν Μιχάλης εγώ θα τους έλεγα, πρώτον να έχουν υπομονή και επιμονή σ’αυτό που κάνουν. Εάν το αγαπούν πραγματικά, θα φτάσουν ψηλά! Εάν δεν το αγαπάνε, δεν θα φτάσουν ψηλά. Εγώ τα λέω έτσι όπως πρέπει να τα πω!!
Δεύτερον, πρέπει να ακούνε τον προπονητή τους! Ό,τι τους λέει! Το τί πρέπει να φάνε, το τι πρέπει να πιούνε, πως πρέπει να προπονηθούνε! Όλα αυτά παίζουν ένα μεγάλο ρόλο. Και βέβαια είναι αυτό που λέμε: εάν το θέλουν πραγματικά να φτάσουνε ψηλά, όποιος και να είναι αυτός θα φτάσει ψηλά. Φτάνει να ακούει τον προπονητή του.


13) Τί σε έκανε να ασχοληθείς με το άθλημα, πώς ξεκίνησες και σε τί ηλικία;

MK: Άρχισα στα 22 μου χρόνια το άθλημα αυτό, στο γυμναστήριο στην Κω, εδώ που μένω τώρα, στου Δαυίδ Μπαλάσα, του προπονητή μου. Το άρχισα εντελώς ερασιτεχνικά. Είπα να αρχίσω να κάνω λίγη προπόνηση! Όλοι μου λέγανε- οι φίλοι μου δηλαδή- ότι έχω ένα καλούπι καλό, να ασχοληθώ με το άθλημα κλπ.

Χρόνο με το χρόνο έβλεπα τον εαυτό μου και άλλαζε, έβλεπα στον εαυτό μου ότι μου άρεσε αυτό που έκανα και τελικά το αγάπησα πάρα πολύ! Μέτα το έκανα πιο εντατικά, το έκανα καθημερινά, γνώρισα και το Δαυίδ περισσότερο, μου έμαθε και κάποια πράγματα και σιγά σιγά άρχισα να ανεβαίνω.

Όσο ανέβαινα, θέλοντας και μη, μου άρεσε και το έβλεπα στον εαυτό μου. Και με έβλεπε επίσης και ο προπονητής μου, οτι έχω τελικά ένα ωραίο καλούπι που μπορώ να παίξω και σε αγώνες. Και έτσι άρχισα σιγά σιγά να ανεβαίνω, step by step που λέμε και έτσι έφτασα μέχρι εδώ. Το άθλημα αυτό το αγάπησα πάρα πολύ!


14) Ποιοί άνθρωποι σε έχουν βοηθήσει σε αυτήν την πορεία σου μέχρι εδώ;

MK: Ο άνθρωπος που με βοήθησε να σταθώ στα πόδια μου γερά και να φτάσω μέχρι εδώ ψηλά, είναι αυτός ο άνθρωπος που είναι πάντα δίπλα μου, ο Δαυίδ Μπαλάσας! Δεύτερον έρχεται η γυναίκα μου, το μεγάλο στήριγμα!

Αυτή μου μαγειρεύει, αυτή με φροντίζει και αυτή με ωθεί να προχωράω μπροστά! Επίσης αυτός που με στηρίζει στην προετοιμασία μου πάρα πολύ, είναι ο Αλέκος Σιατραβάνης, ένας πολύ καλός φίλος του Δαυίδ αλλά και δικός μου.

Είναι ο σπόνσοράς μου (www.healthy2day.gr) με λίγα λόγια που με βοηθάει σε όλα μα όλα και τον ευχαριστώ μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου! Και πολλοί άλλοι βέβαια φίλοι που με στηρίζουν και με αγαπάνε.


15) Πώς είναι η διατροφή σου σε γενικές γραμμές; Τρως πάντα καθαρά ή το ρίχνεις και έξω που και που;

MK: Όταν είμαι σε off season ή όταν είμαι σε πρόγραμμα, τα φαγητά μου Κώστα μου είναι τα στάνταρ. Αυτά που μου έχω μάθει μια ζωή, αυτά τρώω. Όταν είμαι σε offseason βέβαια ίσως ένα Σαββατοκύριακο ή μια Κυριακή να φάω λίγο παραπάνω και αυτό το παραπάνω απλά θα είναι κάτι περισσότερο από το καθημερινό φαγητό που τρώω. Για παράδειγμα εκεί που δεν τρώω ένα γλυκό όλη την εβδομάδα, θα φάω ένα γλυκάκι μόνο την Κυριακή. Αυτό μόνο για offseason.

Τώρα για αγωνιστικά, καθημερινά, και τις 7 μέρες της εβδομάδας, τρώω αυτά που μου λέει ο προπονητής μου, αυτά που μου γράφει, μέχρι την τελευταία στιγμή. Αλλά και το χειμώνα και το καλοκαίρι, τα φαγητά μου είναι στάνταρ. Μπορεί μόνο στο off season να είναι λίγο παραπάπω ποσότητα. Τίποτα άλλο. Ούτε λίπη και πάντα καθαρά φαγητά και όπως πρέπει.


16) Τι σπλίτ προπόνησης ακολουθείς και πόση αερόβια κάνεις σε off season και σε αγωνιστική περίοδο;

ΜΚ: Όταν είμαι σε off season, η προπόνησή μου είναι πολύ καλή και εντατική και πάντα βγαίνει καλά. Αερόβιο μόνο ανά 2 μέρες στο off season. Τώρα, όταν είμαι σε αγωνιστική περίοδο, το αερόβιο παίζεται απο 40 λεπτά μέχρι και μία ώρα καθημερινά, η προπόνηση είναι πιό εντατική και πιό σκληρή, ανεβοκατεβάσματα πάρα πολλά στα βάρη, να γυμνάζονται και οι μυς από διαφορετικές γωνίες για περισσότερο «σκάλισμα». Αυτές είναι οι διαφορές όταν παίζουμε αγωνιστικά, ειδικά 4 εβδομάδες πριν τον αγώνα.

1 σχόλιο:

  1. Η συνέντευξη αυτή είναι ιδιοκτησία της ιστοσελίδας http://www.bodybuilders.gr
    Έχετε πάρει πολλά άρθρα από τη δική μας ιστοσελίδα και από άλλες χωρίς να ζητήσετε άδεια ή να αναφέρετε καν την πηγή. Εάν δεν κατεβάσετε άμεσα όλα τα άρθρα που έχετε πάρει από το Bodybuilders.gr θα αναγκαστούμε να κάνουμε καταγγελία στο Blogger για copyright abuse.

    ΑπάντησηΔιαγραφή